Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy

Krzywcza 40, 37-755 Krzywcza

Przejdź do treści

ogłoszenie o wolnym stanowisku urzędniczym inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

OGŁOSZENIE O WOLNYM STANOWISKU URZĘDNICZYM

Nr 1/2023 z dnia 20 lipca 2023 r.

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy

ogłasza nabór

na stanowisko: inspektora ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego

 

  1. Nazwa i adres jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy, Krzywcza 40, 37-755 Krzywcza
tel. 16671 13 90 wew. 28

  1. Określenie stanowiska urzędniczego:

Inspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego.

Wymiar czasu pracy: pełen etat.

Rodzaj umowy: umowa o pracę.

Planowany termin zatrudnienia: sierpień-wrzesień 2023 r.

  1. Wymagania niezbędne stawiane osobie przystępującej do naboru:
  1. jest obywatelem polskim,
  2. ma pełną zdolność do czynności prawnych i korzysta z pełni praw publicznych;
  3. posiada kwalifikacje zawodowe wymagane do wykonywania pracy na określonym stanowisku,
  4. nie była skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  5. cieszy się nieposzlakowaną opinią.
  6. posiada wykształcenie wyższe i co najmniej 2-letni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego lub wykształcenie średnie i co najmniej 4-letni staż pracy w jednostce samorządu terytorialnego;
  7. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
  1. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy (podlegające ocenie):
  1. biegła znajomość ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 390 z późn.zm. ), ustawy z dnia 07 września 2007 r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów (Dz. U. z 2023 r., poz. 1300 z późn. zm.), ustawy z dnia 04 listopada 2016 r. o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” (Dz.U. z 2020 r., poz. 1329 z późn.zm.), ustawy z dnia 04 kwietnia 2014 r. o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekuna (Dz. U. z 2020 r., poz. 1297 z późn. zm.), ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022 r., poz. 530 z późn. zm.), ustawy z dnia 25 lutego 1974 r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2020 r., poz. 1359 z późn.zm.),  ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.)
  2. biegła obsługa pakietu Ms Office;
  3. znajomość oprogramowania komputerowego do obsługi „Świadczeń Rodzinnych, Funduszu Alimentacyjnego (Sygnity);
  4. umiejętność pracy w zespole
  5. wysokie umiejętności komunikacyjne
  6. samodzielność,zaangażowanie,obowiązkowość,rzetelność,punktualność,odpowiedzialność
  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
  1. Przyjmowanie wniosków i ustalanie prawa do świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu
    alimentacyjnego.
  2. Ustalanie dochodu osób ubiegających się o wypłatę świadczeń rodzinnych, zasiłku dla
    opiekuna oraz funduszu alimentacyjnego.
  3. Udzielanie informacji dotyczących świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu
    alimentacyjnego.
  4. Przygotowywanie projektów decyzji, postanowień oraz wszelkich innych pism w zakresie
    świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka,  funduszu alimentacyjnego.
  5. Prowadzenie postępowania w tym administracyjnego w zakresie świadczeń rodzinnych,  
    zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka,
    funduszu alimentacyjnego.
  6. Przygotowywanie list wypłat świadczeń rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego
    świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego.
  7. Prowadzenie postępowania dotyczącego nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych,
    zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka,  funduszu alimentacyjnego, egzekwowanie tychże świadczeń oraz przedkładanie prawomocnej decyzji nakazującej zwrot Głównemu Księgowemu.
  8. Terminowe  zgłaszanie Głównemu Księgowemu Ośrodka osób do ubezpieczeń  
     społecznych i zdrowotnych na podstawie obowiązujących przepisów.
  9. Terminowe przygotowywanie i wysyłanie sprawozdań z realizacji świadczeń rodzinnych,  zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego, w tym także w formie  elektronicznej.
  10. Prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców.
  11. Wprowadzanie do systemów informatycznych danych niezbędnych do wydania decyzji   
    lub przeprowadzenia postępowania w sprawach ustalenia prawa do świadczeń    rodzinnych, zasiłku dla opiekuna, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia się żywego dziecka, funduszu alimentacyjnego.
  12. Przygotowywanie dokumentów do archiwizacji.
  13. Przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych oraz odbieranie oświadczeń majątkowych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych.
  14. Prowadzenie teczek rzeczowych świadczeniobiorców funduszu alimentacyjnego oraz prowadzenie dokumentacji wobec dłużników alimentacyjnych.
  15. Ewidencjonowanie i rozliczanie kwot z tytułu nienależnie pobranych świadczeń
    z funduszu alimentacyjnego oraz zwrotów przez dłużników alimentacyjnych.
  16. Współpraca z innymi ośrodkami pomocy społecznej, sądami, urzędami, instytucjami
     i organami prowadzącymi postępowanie egzekucyjne wobec dłużników alimentacyjnych.
  17. Prowadzenie rejestru dłużników alimentacyjnych.
  18. Prowadzenie ewidencji wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
  19. Egzekucja nienależnie pobranych świadczeń z funduszu alimentacyjnego.
  1. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku.

Stanowisko administracyjno-biurowe, praca przy monitorze ekranowym w pozycji siedzącej, obsługa urządzeń biurowych, praca na dokumentach w biurze usytuowanym w budynku Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy na I piętrze. Praca w wymiarze 8 godzin dziennie od poniedziałku do piątku, 40 godzin tygodniowo. Budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

  1. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
    W miesiącu czerwcu 2023 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
  1. Wymiar czasu pracy: 1/1 etatu
  1. Wymagane dokumenty:
  1. list motywacyjny;
  2. życiorys (CV);
  3. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie (dyplom lub zaświadczenie o stanie odbytych studiów);
  4. poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kserokopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy (świadectwa pracy, a w przypadku trwającego zatrudnienia - zaświadczenie o zatrudnieniu zawierające okres zatrudnienia)
  5. oświadczenie o posiadaniu obywatelska polskiego;
  6. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni praw publicznych;
  7. oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wskazanym stanowisku;
  8. oświadczenie o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  9. oświadczenie, że kandydat wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2020 r., poz. 1781 z późn.zm.) (wzór zgody stanowi załącznik nr 1 do ogłoszenia);
  10. dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych wykraczające poza dane ustawowo niezbędne, będą przetwarzane wyłącznie za zgodą kandydata, wyrażoną na piśmie (wzór zgody stanowi załącznik nr 2 do ogłoszenia).
  11. Miejsce i termin złożenia dokumentów:

10a. Wymagane dokumenty aplikacyjne - oferty należy składać osobiście lub drogą pocztową w terminie: do 04 sierpnia 2023 r. do godz. 14.00 na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy, Krzywcza 40, 37-755 Krzywcza w zamkniętych kopertach
z dopiskiem:

"Konkurs na stanowisko Inspektora ds. świadczeń rodzinnych
i funduszu alimentacyjnego w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Krzywczy".

 

10b. Decyduje data i godzina wpływu dokumentów do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy. Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

10c. Kserokopie dokumentów muszą być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę składającą dokumenty.

10d. Konkurs zostanie przeprowadzony dwuetapowo:

Etap I - spełnienie warunków formalnych;

Etap II - Rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami.

O dokładnym terminie rozmowy kwalifikacyjnej osoby zakwalifikowane do II etapu zostaną powiadomione telefonicznie.

 

  1. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy, stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy oraz tablicy ogłoszeń Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy.

        

                                                              Kierownik

Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Krzywczy

mgr Anna Żak

Krzywcza, dnia 20 lipca 2023 r.

Klauzula informacyjna w trybie art. 13 RODO

Zgodnie z art.13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”) informuję się, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych jest Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy (dalej: GOPS), Krzywcza 40,37 - 775 Krzywcza,tel. (16) 671 - 13 - 90, email: gops@krzywcza.pl.
  2. Administrator danych osobowych wyznaczył Inspektora ochrony danych osobowych, z którym można się skontaktować za pomocą adresu e-mail kontakt@mpls.com.pl. Inspektorem ochrony danych osobowych jest Tomasz Piszczek.
  3. Pani/Pana dane osobowe zbierane są dla potrzeb obecnej rekrutacji a podstawą prawną ich przetwarzania jest  art. 221 § 1 Kodeksu pracy z dnia 26 czerwca 1974 r., art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych oraz przesłanka RODO z art. 6 ust. 1 lit. a – tj. wyrażona zgoda w przypadku podania szerszego zakresu danych od wymaganych w ww. przepisach. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji spraw związanych z rekrutacją.
  4. Administrator nie przewiduje udostępniać Państwa danych osobowych podmiotom innym niż te którym powierzył do przetwarzania dane osobowe na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające), w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa.
  5. Dokumenty aplikacyjne wyłonionych najlepszych kandydatów będą przechowywane nie dłużej niż jest to konieczne w celu realizacji procesu rekrutacji, tj. nie dłużej niż 3 miesiące od ogłoszenia informacji o wyniku naboru. Po upływie tego terminu, kandydaci, którzy nie zostaną zatrudnieni będą mogli odebrać złożone dokumenty w przeciągu 30 dni w pokoju nr 4. W godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy. Dokumenty nieodebrane w terminie zostaną zniszczone. Dokumenty aplikacyjne pracownika przyjętego odkłada się do akt osobowych i przechowuje zgodnie z obowiązującą kategorią archiwalną.
  6. Dokumenty aplikacyjne kandydatów niezakwalifikowanych do kolejnego etapu jak również dokumenty aplikacyjne nie spełniające wymagań formalnych oraz dokumenty, które wpłynęły po terminie, kandydaci mogą odebrać osobiście w terminie 30 dni od dnia zakończenia naboru w pokoju nr 4 w godzinach pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Krzywczy. Dokumenty nie odebrane w terminie zostaną zniszczone.
  7. Administrator nie będzie przekazywał Pani/Pana danych do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowych.
  8. Przysługuje Pani/Panu posiada prawo dostępu do danych osobowych, prawo do żądania sprostowania danych osobowych, prawo do żądania usunięcia danych osobowych. Wniesienie żądania usunięcia danych jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w procesie rekrutacji prowadzonym przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy. Ponadto przysługuje Pani/Panu prawo do żądania ograniczenia przetwarzania w przypadkach określonych w art. 18 RODO.
  9. W przypadku, gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie zgody osoby na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit a RODO), przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie. Cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
  10. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest obowiązkowe, w sytuacji, gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa lub zawarta między stronami umowa. Skutkiem braku podania danych będzie brak możliwości załatwienia sprawy zgodnie ze złożonym wnioskiem / żądaniem.
  11. W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu w GOPS Pani/Pana danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych. 
  12. Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.

Załączniki:

Informacje

Liczba wyświetleń: 292
Utworzono dnia: 20.07.2023
Dokument wprowadził:
Anna Żak
Dokument opublikował:
Anna Żak
Dokument wytworzył:
Anna Żak
Podmiot udostępniający informację:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Krzywczy

Historia publikacji

  • 06.09.2023 11:40, Administrator
    Dodanie załącznika: informacja o wynikach naboru.pdf
  • 16.08.2023 10:07, Administrator
    Dodanie załącznika: Lista kandydatów spełniających wymagania formalne
  • 20.07.2023 12:57, Administrator
    Dodanie załącznika: Zgoda kandydata do pracy na przetwarzanie danych ponad ustawowo niezbędny zakres